Välkommen till en interaktiv upplevelse under utställningen Evigt Liv, en utställning curerad av Nobelprismuseet som visas på Liljevalchs.

Genom att följa en rörelsekoreografi i relation med en annan person utför två besökare verket tillsammans i par.

Skaparna av verket beskriver upplevelsen enligt följande: ”I SternWarte är vi mottagare av ljuset som färdas från stjärnor och penetrerar vår näthinna. Vi utövar förlängningen av vår sensoriska upplevelse i omgivningen och försöker få kontakt med en signal som når oss från flera ljusårs avstånd. Deltagarna bär vita skyddsglasögon som inducerar en rumslig white-out, gör vårt sensoriska gränssnitt till världen ofullständigt och möjliggör en ny relation med omgivningen genom att sudda ut distinktionen mellan förnimmelse/resonemang och kropp/sinne. En vägledande hand förtjänar gradvis vårt förtroende, medan en viskning i örat synkroniserar vår rörelse och andning med det arkitektoniska ljudet i hörlurarna, och sluter den sensoriska slingan mellan vår kropp och det föreställda rummet genom en ’reversed engineering av visuella intryck.

I Symphony of a Missing Room: Sternwarte förhandlas värdet av handlingsfrihet och vägledning ständigt i en dans av att lyssna, anpassa och svara på signaler som vi lär oss att läsa med våra kroppar.”

Introduktion: 10-15 min
Interaktiv upplevelse: 25 min
Outro: 10 min
Språk: engelska

Vi rekommenderar er att komma i tid och ta en rundtur i utställningen innan programmet startar då Liljevalchs stänger kl 20.00.

Se köp av biljetter nedan. Köpt biljett återbetalas ej.
Medlemmar: 80 kr (använd rabattkod från medlemsbrev)
Ordinarie: 200 kr
Duobiljett för 2 personer: 380 kr
Medlemskap Nobel Prize Museum inklusive biljett*: 395 kr
Medlemskap Nobel Prize Museum student/pensionär inklusive biljett*: 295 kr

Biljetterna inkluderar även entré till Nobelprismuseet inom 1 månad.

*Om du köper ett medlemskap kommer du att registreras för Symphony of a Missing Room samt ett medlemskap på Nobelprismuseet. Ditt medlemskort finns sedan klart för avhämtning på Liljevalchs när du kommer.