Söker du en lokal med det lilla extra för ditt möte, ditt event eller sällskap? Då är Nobel Prize Museum den rätta platsen.

Vi kan hantera allt från mindre möten för 25 personer till stora mottagningar för upp till 300 personer. Museet ligger mitt i Gamla stan och är inrymt i Gamla Börshuset – en mötesplats där gammalt möter nytt. Museet kan bokas utanför våra öppettider.

Mat och drycks beställs av Bistro Nobel, vår egna restaurang. Menyförslag finns listade längre ned på sidan. Förstärk upplevelsen av att vara på Nobel Prize Museum med en visning, en workshop eller ett föredrag kopplat till Nobelprisen och Nobelpristagarna.

Längs ner på sidan finns en utförlig bokningsinformation i PDF-format för nedladdning/utskrift. Den besvarar de allra flesta frågor våra kunder brukar ha.

Mat

Bistro Nobel kan erbjuda allt från frukost till middag, från mingelbuffé till Nobelmeny. Se menyer längre ned på denna sida.

Aktiviteter

Rama in ditt event och förstärk upplevelsen med en guidad visning av museet eller ett inspirerande föredrag. Kontakta oss för att prata igenom dina önskemål – vi hjälper till  att skräddarsy aktiviteterna så att de passar dina behov.
Guidad visning

Läs mer om våra pågående utställningar här. Önskemål om inriktning på visningen emottas gärna.

Arrangemang

Vi erbjuder ett totalpris för event där det ingår: lokal, värdar, visningar med guider, serveringspersonal samt administration. (Pris för ljudutrustning och ljudtekniker tillkommer vid behov).

Prislista företagsevent utanför museets öppettider

25-50 personer: 16.000 kr + moms
50-75 personer: 20.000 kr + moms
75-100 personer: 23.000 kr + moms
100-150 personer: 28.500 kr + moms
150-200 personer: 33.500 kr + moms
200-300 personer: 38.000 kr + moms

Lilla teknikpaketet – 6000 kr + moms

Tillgång till ljudsystem, högtalare och mixer
2 trådlösa mikrofoner (myggor eller handhållna)
Rund scen ca 1m ∅ (1-2 personer)
Ljudtekniker upp till 4 timmar

Stora teknikpaketet – 10.000 kr + moms

Tillgång till ljudsystem, högtalare och mixer
4 trådlösa mikrofoner (myggor eller upp till 2 handhållna)
Projektor
Kördator inkl. presentations fjärrkontroll
Scen 240x180x40 cm (eller) modulscen 80x120x40cm (11 moduler)
2 studiolampor
Ljudtekniker upp till 4 timmar

Särskilda bokningsperioder

Följande dagar går ej att boka event hos oss: Nyårsdagen, Trettondedag jul, Långfredagen, Annandag påsk, Första maj, Kristi Himmelsfärdsdagen, Pingstafton, Pingstdagen, Nationaldagen, Midsommarafton, Midsommardagen, 1-31 juli, Alla helgons dag, Julafton, Juldagen, Annandag jul, och Nyårsafton.

Bokningsinformation och Menyer