Slutsålt!
Bli medlem i museet och få förtur till biljettbokning, fritt eller rabatterat inträde till våra kommande konserter, samtal, provningar och evenemang.

Genom att blanda klassisk och samtida ljud försöker kompositören och producenten Mario Batkovic utforska sitt dragspelets möjligheter. Genom att kombinera olika musikaliska discipliner tar han dragspelet instrumentet till nya nivåer och korsar alla gränser med sitt experimentella sound. Utmanande, hypnotisk och storslagen; Batkovics symfoniska vision är unik och han har fått många hyllningar – Bland annat från tidningen Rolling Stone som röstade fram hans självbetitlade debutalbum till topp 10 på listan över ’Best Avant Albums of 2017’.

Hans nya album INTROSPECTIO är en inre självrannsakan av samhället och ljudets mening. Genom samarbeten som med trummisen Clive Deamer (Radiohead/Portishead/Robert Plant/Roni Size) ifrågasätter Batkovic ljud och fördomar och tar med sig lyssnaren på en resa genom unikt universum av ljud.

Efter musikfestivalerna Le Guess Who (Nederländerna), Montreux Jazz Festival (Schweiz) och uppträdande på Elbphilharmonie i Hamburg är vi nu glada att välkomna Batkovic till Nobelprismuseet i Stockholm för en exklusiv konsert.

Mario Batkovic
Youtube: Länk
Spotify: Länk
Hemsida: https://www.batkovic.com

Spelningen sätter igång kl. 18.00. Innan och efter spelningen är man välkommen att besöka våra utställningar samt Bistro Nobel för ett glas bubbel eller tilltugg. Se vår kvällsmeny här.

Se köp av biljetter nedan.

Köpt biljett återbetalas ej.

Nights at the Nobel Prize Museum

Välkommen till en upplevelse utöver det vanliga på Nobel Prize Museum när vi öppnar upp för en sen kväll på museet varje fredag. Här bjuder vi in till upplevelser för alla sinnen i form av litterära samtal, musik, konserter, science talks, provningar och workshops.

Som medlem i Nobel Prize Museum har du rabatterat pris på denna biljett och går gratis på många andra aktiviteter under ett år. Läs mer om medlemskap här.

Välkommen att uppleva en sen kväll på Nobel Prize Museum.