Videokonstnären Ali M Demirel och musikern Portrait XO är intresserade av hur naturen kommunicerar utan oss människor. Med konserten vill de hylla naturens vilda struktur och intelligens genom musik och visuella effekter.

Ali M Demirel, föddes i Turkiet 1972 och studerade kärnkraftsteknik och arkitektur innan han började ägna sig åt konst. Han arbetar med datorgenererade bilder och interaktiva audiovisuella framträdanden. Både Demirel och Portrait XO utforskar kreativa uttryck med hjälp av AI.

Med inspiration från Nobelpristagaren Paul Nurse bok Vad är liv? kommer de att översätta visuella data till ljud och skapa en unik audiovisuell konsertupplevelse.

Konserten, som äger rum i museets Bistro Nobel, inleds klockan 18.00 och varar i cirka en timme. Under kvällen serverar Bistro Nobel smårätter från sin fredagsmeny och erbjuder även cocktails, vin, öl och alkoholfria alternativ.
Bistron är öppen fram till klockan 21.00. I biljettpriset ingår även entré till museets utställningar som även de håller öppet till klockan 21.00.

Biljetter

Boka dina biljetter här. För medlemsbiljett krävs giltigt medlemskap. Vänligen visa medlemskort i entrén. Köpt biljett återbetalas ej.

Fotopolicy

Nobel Prize Museum fotograferar, filmar och livesänder många av våra evenemang. Nobel Prize Museum kan komma att använda materialet i våra verksamheter, kommunikationskanaler, marknadsföring och i sociala medier. Kontakta oss om du har frågor om detta.