I föreställningen Performance Lecture: Att föda kunskap riktar sig Jonna Bornemark till vuxna med sin undersökande filosofi som tar avstamp i graviditeten.
Föreställningen är ett samarbete mellan Orionteatern och Nobelprismuseet.

I barnföreställningen Komma till världen vänder vi på perspektivet och undersöker istället frågor som handlar om hur det är att vara barn, både i och utanför magen. Vad händer när jag föds? När slutar man att vara ett barn? Kan en mamma sluta vara en mamma?

Föreställningen tar plats i en mag-isk scenografi där skådespelare bjuder in både stora och små till att vara med och klura över några av livets allra knepigaste frågor, genom att ge form åt orden och tankarna.

För barn 7-10 år.

För biljettköp till Orionteatern, se ovan.

Den 22 och 29 oktober 2022 spelas föreställningen även på Nobelprismuseet i ett lite mindre format! Köp av biljetter längre ned på denna sida.

För biljettköp till Orionteatern, se ovan. Biljettköp till det lite mindre formatet på Nobelprismuseet: