Varför är himlen blå? Varför är snoret gult? Vilka är tvål-ålarna?
Dessa frågor får du kanske svar på om du besöker Nobelprismuseet den 8 september.

Bli inspirerad av Rasmus och Jenny på Nobelprismuseets lärarkväll för låg- och mellanstadielärare.

Rasmus Åkerblom, författare och vetenskapsjournalist, läser och berättar ur sin bok ”Underverkligheten” som svarar på stora naturvetenskapliga frågor så att alla förstår.

Sofie Stenlund och Jenny Olander vid Kemilärarnas Resuscentrum experimenterar med inspiration från ”Underverkligheten” och berättar om vad KRC kan erbjuda lärare som undervisar i NO.

Du som deltar får en trevlig kväll tillsammans med andra lärare, användbara tips till dina lektioner och möjlighet att gå runt på museet.

Tid: Torsdag 8 september 2022 klockan 18.00-20.00 med insläpp från 17.30 där vi bjuder på vin och tilltugg.
Plats: Nobel Prize Museum, Stortorget 2 i Gamla stan, Stockholm
Målgrupp: Intresserade lärare i alla ämnen och alla årskurser är varmt välkomna.

Varmt välkommen!