Missa inte chansen att få höra inbjudna experter presentera årets Nobelpriser på ett spännande och begripligt sätt.

Torsdagen den 30 november bjuder vi in till en sprudlande lärarkväll på Nobelprismuseet där vi tar oss an allt från attosekunder och nanoprickar till kvinnors förutsättningar på arbetsmarknaden. Sex experter – en för varje pris – ger rappa, intresseväckande föreläsningar om årets Nobelpris.

Vi inleder tillsammans i Bistro Nobel med dryck och tilltugg. Därefter delar vi upp oss i två spår: ett naturvetenskapligt med fokus på årets Nobelpris i fysik, kemi samt fysiologi eller medicin, och ett spår för Nobelpriset i litteratur, Nobels fredspris och Sveriges Riksbanks pris i ekonomisk vetenskap till Alfred Nobels minne. Slutligen återsamls vi för bubbel och härligt mingelhäng.

Tid: Torsdag 30 november 2023 klockan 17.30-20.15.

Plats: Nobel Prize Museum, Stortorget 2 i Gamla stan, Stockholm

Målgrupp: Intresserade lärare i alla ämnen och alla årskurser är varmt välkomna.

Kostnad: 50 SEK