Klimatförändringarna påverkar människor världen över. Men vilka lösningar finns för att producera näringsrik mat i tillräckliga mängder på ett hållbart sätt? Och hur påverkas barns hälsa egentligen av klimatförändringarna?

Möt några av Sveriges främsta experter i ämnet; professor Line Gordon från Stockholm Resilience Center, forskarna Björn Hedin från KTH, Daniel Helldén från KI samt representanter från Världsnaturfonden.

Tid: Onsdag 1 december 2021. Museet öppnar 17.00 med förtäring, programmet är 17.30-19.30 och efteråt finns möjlighet att få en guidad visning. Museet stänger 20.00
Plats: Nobel Prize Museum, Stortorget 2 i Gamla stan, Stockholm
Målgrupp: Lärare på högstadiet och gymnasiet men övriga intresserade lärare är välkomna
Anmälan: (Fullbokat)

Du som kommer på lärarkvällen får:
⁃ djupare kunskap runt mat och klimat
⁃ metodtips till undervisningen
⁃ möjlighet att ställa frågor
⁃ mat och dryck
⁃ en visning av museets utställningar

Låter det intressant, anmäl dig genast! Vi har begränsat antal platser och denna gång ges endast programmet fysiskt på plats på museet.

Programmet på scenen är 17.30 – 19.30 och efteråt finns möjlighet att besöka museets utställningar och museibutiken. Programmet är kostnadsfritt för lärare.