Missa inte chansen att få höra inbjudna experter presentera årets Nobelpriser på ett spännande och begripligt sätt.

Torsdagen den 1 december bjuder vi in till en sprudlande lärarkväll på Nobelprismuseet där vi tar oss an allt från kvantmekanik, klickkemi och människans evolution till den kollektiva självbiografin, kampen för demokratin och bankernas roll vid finanskriser.

Vi inleder tillsammans i Bistro Nobel med dryck och tilltugg. Därefter delar vi upp oss i två spår: ett naturvetenskapligt med fokus på årets Nobelpris i fysik, kemi samt fysiologi eller medicin, och ett spår för Nobelpriset i litteratur, Nobels fredspris och Sveriges Riksbanks pris i ekonomisk vetenskap till Alfred Nobels minne. Slutligen återsamlas vi för bubbel och härligt mingelhäng.

Tid: Torsdag 1 december 2022 klockan 18.00-20.00 med insläpp från 17.30 då vi bjuder på dryck och tilltugg.
Plats: Nobel Prize Museum, Stortorget 2 i Gamla stan, Stockholm
Målgrupp: Intresserade lärare i alla ämnen och alla årskurser är varmt välkomna.

Välkommen!

Nobelprislektionen 2022

Se lektionsmaterialet för lärare här!