Sedan 1901 har banbrytande upptäckter, lysande idéer, berörande berättelser och avgörande fredsarbete belönats med Nobelpriset. Hur vet Nobelpriskommittéerna vad de ska välja bland all den forskning och fredsarbete som ständigt pågår och den litteratur som skrivs? De baserar sina val på vad Alfred Nobel skrev i sitt testamente – att priset skulle delas ut till dem som verkat för mänsklighetens största nytta. Så vad handlar årets priser om?

Varmt välkommen till en fredagskväll där vi tittar närmre på årets Nobelpriser och förstår hur de kan förändra vår omvärld och vara till nytta för oss alla!

Denna kväll erbjuds ett festligt kombipaket med biljett för 200 SEK där entré, guidad visning och Bistro Nobels berömda Nobelglassingår. Museets utställningar, Bistro Nobel samt vår butik håller öppet hela kvällen. Se vår kvällsmenyhär.

17.15 Visning (på engelska)

18.15 Visning (på svenska)

19.15 Visning (på engelska)

Se köp av biljetter nedan. Köpt biljett återbetalas ej.

1. Välj antal biljetter.
2. Klicka ”Boka”
3. Välj önskad tid för visning

Lämna väskan hemma – viktig information om polisens förbud mot väskor

I enlighet med Polismyndigheten restriktioner är det inte tillåtet att ta med sig väskor eller påsar större än 20×30 cm in i museet. Vi har inte möjlighet att förvara väskor i vår garderob och ber er därför att lämna dessa hemma.

Om du av medicinska skäl har behov av en väska eller behöver ta med dig en skötväska, får dessa tas in efter att de har kontrollerats av vår personal. Mer information hittar du här.