Experiment tar vetenskapen framåt – de kan vara slumpmässiga eller välplanerade, de kan bli succé eller fiasko. Följ med Freddy Grip in i experimentens värld med en show som får dig att förvånas, skratta, fascineras och förundras. Helgen 8-9 oktober är nästan alla årets Nobelpris tillkännagivna – och det sätter vi fokus på med en härlig helg på museet fylld av aktiviteter för barn och unga, och alla vuxna som vill fira och förstå årets Nobelpris.

Freddy Grip tog Talang-juryn med storm 2020 när han visade att naturvetenskap kan vara underhållning på bästa sändningstid. Nu gästar han Nobelprismuseet med sin vetenskapsshow.

Att laborationer, experiment, mycket tänkande och kreativitet ligger bakom även årets naturvetenskapliga Nobelprisen kan vi utgå ifrån. Och att det sällan har varit en rak väg fram likaså.

Kom till Nobelprismuseet när Freddy Grip tar oss med in i vetenskapens kreativa värld med sin show – det blir 25 fartfyllda minuter du inte vill missa!

Showen sker i Filmsalen på Nobelprismuseet och ingår i entrén. Fri entré för barn upp till 18 år och helgen till ära halva priset för alla nyfikna vuxna. Begränsat antal platser så kom i tid.

Lördag 8 oktober
14.30 På engelska

Söndag  9 oktober
13.00 På engelska

Läs mer om övriga programpunkter på Nobelprismuseet under helgen här.