När började tiden och hur långt är nuet? Frågan om vad tid egentligen består av, har upptagit människan genom århundraden. I utställningen DÅ, NU, SEN – en liten utställning om att mäta och uppleva tid möter vi fysiker och författare som undersöker ett av mänsklighetens största mysterier. Här visas också det tolv timmar långa videoverket Self Portrait as Time av konstnären Marcus Coates.

Skådespelarna Magnus Krepper och Sofia Rönnegård bjuder på en tidsresa med nedslag i texter på temat minnen och tid. Under kvällen spelar DJ Hanna Kihlander musik från olika tidsepoker. Varmt välkommen fredagen den 6 september då vi inviger höstsäsongen och öppnar utställningen.

Utställningen DÅ, NU, SEN – en liten utställning om att mäta och uppleva tid är skapad av Karl-Johan Cottman, curator, Birger Lipinski, formgivning, och Ateljé Grotesk, grafisk formgivning. Den visas på Nobelprismuseet 7 september-1 december 2024. Läs mer om utställningen här.

18.00 Museichef Erika Lanner öppnar kvällen och berättar om höstens program.

18.15 Skådespelarna Magnus Krepper och Sofia Rönnegård läser Nobelpristagare i litteratur.

Bistro Nobel har öppet hela kvällen fram till kl. 21.00. Passa på att njuta av smårätter, vin, öl, cocktails och alkoholfria alternativ från bistrons fredagsmeny. DJ: Hanna Kihlander.

Biljetter

Boka dina biljetter här. För medlemsbiljett krävs giltigt medlemskap. Vänligen visa medlemskort i entrén. Köpt biljett återbetalas ej.

Fotopolicy

För att kunna dela med oss av allt roligt som händer på museet fotograferar, filmar och livesänder vi många av våra evenemang. Materialet kan användas i Nobelprismuseets verksamheter, kommunikationskanaler, marknadsföring och i sociala medier. Om ett evenemang arrangeras i samarbete med en annan aktör kan materialet användas i deras kommunikation. Kontakta oss om du har frågor om detta.