Nobelpristagaren Paul Nurse, genetiker och cellbiolog, har forskat om livets grundläggande mekanismer i hela sitt liv. Hans upptäckter har hjälpt till att förklara hur cellen styr sin cykel av tillväxt och delning.

I den nya boken Vad är liv? berättar han vad vi idag vet om hur livet på jorden fungerar. Det handlar om celler, gener, evolution, kemi och inte minst information. I detta samtal med Nobelprismuseets Gustav Källstrand berättar Nurse om livets rikedom, betydelsen av kunskap och om hur det är att göra en Nobelprisbelönad upptäckt!

Samtalet börjar kl 18.00 och är på engelska.

Välkomna till en sen kväll på Nobelprismuseet där utställningar, bistro och butik håller kvällsöppet fram till 21.00!

I samarbete med Volante.

Med ett medlemskap i Nobel Prize Museum går du gratis på detta och många andra aktiviteter under ett helt år. Läs mer och gå med här.