Vad är egentligen klockan i ett svart hål och hur lång är en femtosekund? Och var föddes Barack Obama? Varmt välkommen till höstens quizkväll som denna fredag vänder och vrider på frågor om tid och rum. Ta med en vän eller bilda lag på plats. Med quizmästare Peter Järver blir kvällen en lek på fullaste allvar!

Frågesporten börjar klockan 18.00 och håller på till cirka 19.30. Var gärna på plats en kvart innan tävlingen börjar. Quizet hålls på svenska.

I biljettpriset ingår en öl, ett glas bubbel eller alkoholfri dryck samt även entré till museets utställningar som håller öppet fram till klockan 21.00. Under kvällen serverar Bistro Nobel sin fredagsmeny med noga utvalda smårätter.

Biljetter

Boka dina biljetter här. För medlemsbiljett krävs giltigt medlemskap. Vänligen visa medlemskort i entrén. Köpt biljett återbetalas ej.

Fotopolicy

För att kunna dela med oss av allt roligt som händer på museet fotograferar, filmar och livesänder vi många av våra evenemang. Materialet kan användas i Nobelprismuseets verksamheter, kommunikationskanaler, marknadsföring och i sociala medier. Om ett evenemang arrangeras i samarbete med en annan aktör kan materialet användas i deras kommunikation. Kontakta oss om du har frågor om detta.