Under artistnamnet Pantha du Prince, lyser DJ:n och kompositören Hendrik Weber upp dansgolv med sin suggestiva och minimala techno med inslag av ambient och house. Hans poetiska musik är full av kontraster och gestaltar naturens processer genom analoga och digitala ljud.

Elektroniska melodier, ljudlager och syntrytmer mixas med atmosfäriska ljud av vatten och vind. Klockljud och fågelflockar hörs passera. Stämningen pendlar mellan mörk och gåtfull till ljus och bubbligt hoppfull. För den som vill lyssna in sig rekommenderas Garden Gaia (2022), genomslagsalbumet This Bliss (2007) samt Black Noise (2010).

Under spelningen får du uppleva ett lekfullt landskap av ljud och ljus. Möjlighet finns att sitta eller stå, röra sig och dansa. Om du vill vara garanterad en sittplats, kom i god tid.

I biljettpriset ingår även entré till museets utställningar som håller öppet fram till klockan 21.00. Före och efter konserten serverar Bistro Nobel sin fredagsmeny med noga utvalda smårätter, passande viner, öl, cocktails eller alkoholfria alternativ. Bistron och butiken är öppna fram till klockan 21.00.

Biljetter

Boka dina biljetter här. För medlemsbiljett krävs giltigt medlemskap. Vänligen visa medlemskort i entrén. Köpt biljett återbetalas ej.

Fotopolicy

För att kunna dela med oss av allt roligt som händer på museet fotograferar, filmar och livesänder vi många av våra evenemang. Materialet kan användas i Nobelprismuseets verksamheter, kommunikationskanaler, marknadsföring och i sociala medier. Om ett evenemang arrangeras i samarbete med en annan aktör kan materialet användas i deras kommunikation. Kontakta oss om du har frågor om detta.