Slutsålt!
Bli medlem i museet och få förtur till biljettbokning, fritt eller rabatterat inträde till våra kommande konserter, samtal, provningar och evenemang.

Den indiske aktivisten och Nobelpristagaren Kailash Satyarthi har i decennier arbetat mot slavarbete och handel med barn. Hans protester och demonstrationer har mött stort motstånd men också lett till att tiotusentals barn räddats undan slaveri. År 2014 tilldelades han Nobels fredspris tillsammans med Malala Yousafzai för ”deras kamp mot förtryck av barn och unga och för alla barns rätt till utbildning”.

Varmt välkommen till Nobelprismuseet där Kailash Satyarthi och Nobelprismuseets Carin Klaesson samtalar om mod, rättvisa och medkänsla.

”Every single minute matters, every single child matters, every single childhood matters”. Ur Kailash Satyarthis fredsprisföreläsning 2014.

Samtalet är på engelska och inleds kl 18.00. Innan och efter är man välkommen att besöka museets utställningar samt Bistro Nobel som serverar smakrika rätter från en speciell fredagsmeny och goda drycker.

Se köp av biljetter nedan. Köpt biljett återbetalas ej.
Medlemmar: gratis (använd kod från medlemsbrev)
Ordinarie: 130 kr
Student/pensionär: 90 kr

Nights at the Nobel Prize Museum / Medlemskap

Välkommen till en upplevelse utöver det vanliga på Nobel Prize Museum när vi öppnar upp för en sen kväll på museet varje fredag. Här bjuder vi in till upplevelser för alla sinnen i form av litterära samtal, musik, konserter, science talks, provningar och workshops. För att läsa mer om våra fredagskvällar och programpunkter klicka här.

Som medlem i Nobel Prize Museum har du rabatterat pris på många programbiljetter och går gratis på många andra aktiviteter under ett år.
Läs mer om medlemskap här.

Välkommen att uppleva en sen kväll på Nobel Prize Museum.

Klicka här för att köpa biljetter!