Lär dig mer om champagne och hitta en ny bubblig favorit till nästa festlighet när sommelier Ulrika Karlsson håller champagneprovning i museets bistro. Smaka pärlande roséchampagne som serverades på förra årets Nobelbankett och upptäck nya smaker när vi provar drycker från små champagnehus.

Ulrika kommer att guida dig genom provningen och ge tips på hur man skapar lyckade smakkombinationer. Vi får också inblick i processen kring hur dryckerna väljs till Nobelbanketten och vi får även lära oss hur grundsmaker kan samspela och påverka varandra.

I biljettpriset ingår även entré till museets utställningar som håller öppet fram till klockan 21.00. Före och efter provningen serverar Bistro Nobel sin fredagsmeny med noga utvalda smårätter, passande viner, öl, cocktails eller alkoholfria alternativ. Bistron och butiken är öppna fram till klockan 21.00.

Biljetter

Boka dina biljetter här. För medlemsbiljett krävs giltigt medlemskap. Vänligen visa medlemskort i entrén. Köpt biljett återbetalas ej.

Fotopolicy

För att kunna dela med oss av allt roligt som händer på museet fotograferar, filmar och livesänder vi många av våra evenemang. Materialet kan användas i Nobelprismuseets verksamheter, kommunikationskanaler, marknadsföring och i sociala medier. Om ett evenemang arrangeras i samarbete med en annan aktör kan materialet användas i deras kommunikation. Kontakta oss om du har frågor om detta.