Samtalet med Maria Ressa är tyvärr inställt på grund av oförutsedda händelser. Vi beklagar detta och hoppas att hon besöker museet vid ett annat tillfälle.

”När jag arresterades för första gången 2019, sa tjänstemannen: “Ma’am, trabaho lang po,” (Ma’am, jag gör bara mitt jobb). Så sänkte han rösten till nästan en viskning medan han läste upp mina rättigheter. Han var påtagligt obekväm, och jag tyckte nästan synd om honom. Bortsett från att han arresterade mig för att jag är journalist!” – Maria Ressa.

Den filippinska journalisten Maria Ressa tilldelades Nobels fredspris 2021 för sitt sökande efter sanning och arbete för yttrandefrihet.

Välkommen till ett samtal om pressfrihet, demokrati och journalisters villkor med Maria Ressa och Nobelprismuseets Carin Klaesson. Samtalet är på engelska och inleds kl. 17.00.

Se bokning av kostnadsfria biljetter nedan.

Medlemskap

Som medlem i Nobel Prize Museum har du förtur till bokning, rabatterat pris på många programbiljetter och går gratis på många andra aktiviteter under ett år.
Läs mer om medlemskap här.

Välkommen att uppleva en sen kväll på Nobel Prize Museum.