Slutsålt!
Bli medlem i museet och få förtur till biljettbokning, fritt eller rabatterat inträde till våra kommande konserter, samtal, provningar och evenemang.

Välkommen till en kväll på museet när sommeliern Ulrika Karlsson tar med oss på en spännande vinprovning med influenser från Nobelbanketten. Detta är andra delen i en serie som tar oss med bakom kulisserna på Nobelfesten.

Under denna provning får vi ta del av processen hur dryckerna väljs till Nobelbanketten. Här belyser vi ambitionen att såväl mat som dryck ska hålla samma höga kvalité, hur man skapar lyckade smakkombinationer och hur man väljer viner som passar till en ceremoniell måltid.
Vi får även lära oss hur grundsmakerna påverkar varandra och dessutom prova några väl utvalda viner som serverats på Nobelbanketten.

Välkomna!

Klicka här för att köpa/boka din biljett (SLUTSÅLT)