Välkomna till Nobelprismuseet när studenter från Beckmans Designhögskola, Modeprogrammet årskurs 1, berättar om sina vackra tolkningar av årets Nobelpris.

I processerna med kreationerna utforskas det som förenar Nobelpristagare, konstnärer och designers: att våga ifrågasätta etablerade metoder och teorier, modet att tänka i nya banor och att förena olika slags kunskaper till nya utsagor. I år betonas känsla för tredimensionell form och sinne för helhet, element som tillsammans ska förenas med kriteriet ”bärbara högtidskläder”.

Kvällen börjar med presentationer mellan kl 18.00–18.30. Efteråt kan du möta studenterna vid deras kreationer. Under kvällen erbjuds det guidade visningar av årets Nobelpris klockan 17.00 på svenska och kl 19.00 på engelska, boka en biljett nedan och välj en tid. Om du inte vill gå en visning går det bra att köpa en vanlig inträdesbiljett i vår entrékassa. Bistro Nobel har öppet fram till klockan 21.00 och serverar goda tilltugg och drycker till en bubblande kväll.

Läs mer om utställningen och alla kreationer här.

Se köp av visningsbiljetter nedan. Köpt biljett återbetalas ej.
Medlemmar: gratis (använd kod från medlemsbrev)
Ordinarie: 130 kr
Student/pensionär: 90 kr
Medlemskap Nobel Prize Museum inklusive biljett: 395 kr
Medlemskap Nobel Prize Museum student/pensionär inklusive biljett: 295 kr

Fotopolicy

Nobel Prize Museum fotograferar, filmar och livesänder många av våra evenemang. Nobel Prize Museum kan komma att använda materialet i våra verksamheter, kommunikationskanaler och i sociala medier. Kontakta oss om du har frågor om detta.