Peter Sandberg är en svensk nyklassisk och elektronisk multiinstrumentalist och kompositör, som har etablerat ett internationellt rykte med sin utforskande musik.

Inspirerad av skillnaden mellan det idylliska skandinaviska landskapet och det moderna livets komplexa berättelser och känslor är Peter Sandbergs musik intim och lugnande.

Hans senaste album Midnattssol är ett ode till sommaren och midnattssolens svenska land.

Vi har bjudit in Peter för en intim akustisk pianosession med elektroniska influenser under vad som kommer att bli en speciell kväll på Nights at the Nobel Prize Museum.

Spelningen börjar klockan 18.00. Vi rekommenderar att du kommer tidigt och kikar igenom vår fredagsmeny.

För att lyssna på Peters musik, kika här.

Välkomna!

Se köp av biljetter nedan. Köpt biljett återbetalas ej.

Nights at the Nobel Prize Museum / Medlemskap

Välkommen till en upplevelse utöver det vanliga på Nobel Prize Museum när vi öppnar upp för en sen kväll på museet varje fredag. Här bjuder vi in till upplevelser för alla sinnen i form av litterära samtal, musik, konserter, science talks, provningar och workshops. För att läsa mer om våra fredagskvällar och programpunkter klicka här.

Som medlem i Nobel Prize Museum har du rabatterat pris på många programbiljetter och går gratis på många andra aktiviteter under ett år.
Läs mer om medlemskap här.

Välkommen att uppleva en sen kväll på Nobel Prize Museum.