Hur hänger hjärnan, kroppen och omvärlden ihop? Inom ramen för projektet Nobel Prize Museum on tour anordnar vi den 4 maj tillsammans med Universeum i Göteborg en inspirerande kväll om hjärnan och dess formbarhet. Under en timme kommer museets Gustav Källstrand samtala med Nobelpristagaren Edvard I. Moser, professor i neurovetenskap. Upptäckten av “hjärnans GPS” gav honom 2014 Nobelpriset i fysiologi eller medicin, tillsammans med May-Britt Moser och John O’Keefe.

Efter samtalet finns möjligheter att ställa frågor. Observera att anmälan krävs.

För dig som inte har möjlighet att delta på plats i Göteborg, håll utkik efter samtalet i Nobelprismuseets populära podcast Idéer som förändrar världen under året.

18.10 Insläpp och mingel (inklusive lättare förtäring)
19.00 Samtal mellan Edvard I. Moser och Gustav Källstrand
20.00 Frågestund och mingel