I mitten på Vintergatan finns ett svart hål med lika mycket massa som fyra miljoner solar. År 2020 tilldelades Andrea Ghez Nobelpriset för dess upptäckt. Men hur upptäcker man något som inte syns? Vad kan det svarta hålet lära oss om vår galax historia och framtid? Och är vi säkra på att svarta hål är svarta hål? Andrea Ghez berättar om sin upptäckt i ett samtal med Nobelprismuseets Gustav Källstrand.

Innan och efter samtalet är man välkommen att besöka våra utställningar samt Bistro Nobel för ett glas bubbel eller tilltugg. Se vår kvällsmeny här.

Se köp av biljetter nedan. Köpt biljett återbetalas ej.
Medlemmar: gratis (använd kod från medlemsbrev)
Ordinarie: 130 kr
Student/pensionär: 90 kr
Medlemskap Nobel Prize Museum inklusive biljett: 395 kr
Medlemskap Nobel Prize Museum student/pensionär inklusive biljett: 295 kr

Fotopolicy

Nobel Prize Museum fotograferar, filmar och livesänder många av våra evenemang. Nobel Prize Museum kan komma att använda materialet i våra verksamheter, kommunikationskanaler och i sociala medier. Kontakta oss om du har frågor om detta.