Under den internationella kvinnodagen hyllar vi kvinnor och de som kämpar för att kvinnor ska få de rättigheter de förtjänar.

Denna kväll erbjuder vi en specialvisning med inriktning på kvinnliga Nobelpristagare vars civilkurage och mod har bidragit till att göra världen lite bättre.

Från kl 17.00 spelar Merilin Kermas Mardo (DJ Merilin) musik i Bistro Nobel där man kan välja och vraka från vår fredagsmeny.

Visningen är ca 25 min och hålls kl 18.00 på svenska och kl 19.00 på engelska.

Specialerbjudande för kvällen:

-Kombinerad biljett med inträde, visning och 3 valfria smårätter för 2 personer för 495:-

-Medlem: boka en biljett till reducerat pris där det ingår inträde, visning och 3 valfria smårätter för 2 personer för 295:- (Ditt sällskap behöver ej vara medlem)

-Annars gäller ordinarie inträde som köps i vår entré (130 kr ordinarie, 90 kr student/pensionär), och du kan anmäla dig till visningen på plats samt besöka vår bistro.

-Som medlem kan du maila medlem.nobelprizemuseum@nobelprize.org om du vill boka en fri enskild plats till visningen. Ange tiden du önskar komma, kl 18.00 (svenska) eller kl 19.00 (engelska).

Kvällsmeny smårätter:
Tortilla de patata
Boquerones med gremolata och grillat bröd**
Hummus med grillad paprika och bröd**
Dagens ost med tomatmarmelad
Krossad friterad potatis med chilimajonnäs**
Chips med stenbitsrom gräslök och crème fraiche
Marinerade oliver**
Marconamandlar**

** Vegansk

Se köp av biljetter nedan.

Köpt biljett återbetalas ej.

Nights at the Nobel Prize Museum

Välkommen till en upplevelse utöver det vanliga på Nobel Prize Museum när vi öppnar upp för en sen kväll på museet varje fredag. Här bjuder vi in till upplevelser för alla sinnen i form av litterära samtal, musik, konserter, science talks, provningar och workshops.

Som medlem i Nobel Prize Museum har du rabatterat pris på denna biljett och går gratis på många andra aktiviteter under ett år. Läs mer om medlemskap här.

Välkommen att uppleva en sen kväll på Nobel Prize Museum.