På grund av sjukdom kommer dessvärre Jennifer Doudna inte längre att delta i samtalet, hon ersätts av sin medpristagare Emanuelle Charpentier (2020). På scenen tillkommer även David MacMillan, medpristagare till Benjamin List (2021).

“Just because we are not ready for scientific progress does not mean it won’t happen”. Så skriver kemisten och Nobelpristagaren Jennifer Doudna. Möt henne och Nobelpristagaren Benjamin List när de samtalar med Nobelstiftelsens Anna Sjöström Douagi om banbrytande gensaxar och vackra molekylbyggen.

Innan och efter samtalet är man välkommen att besöka våra utställningar samt Bistro Nobel för ett glas bubbel eller tilltugg. Se vår kvällsmeny här.

Se köp av biljetter nedan. Köpt biljett återbetalas ej.
Medlemmar: gratis (använd kod från medlemsbrev)
Ordinarie: 130 kr
Student/pensionär: 90 kr
Medlemskap Nobel Prize Museum inklusive biljett: 395 kr
Medlemskap Nobel Prize Museum student/pensionär inklusive biljett: 295 kr

Fotopolicy

Nobel Prize Museum fotograferar, filmar och livesänder många av våra evenemang. Nobel Prize Museum kan komma att använda materialet i våra verksamheter, kommunikationskanaler och i sociala medier. Kontakta oss om du har frågor om detta.