Från kl. 17.00 är du välkommen till Nobelprismuseet som håller kvällsöppet fram till 21.00. Under kvällen blir det visning med fokus på Nobels fredspris då vi belyser pristagare som verkat för yttrandefrihet, demokrati och nedrustning. Bland dem finns förra årets fredspristagare Dmitry Muratov och Maria Ressa.

Våra utställningar, Bistro Nobel samt vår butik håller öppet hela kvällen. Se vår kvällsmeny här.

17.00 Kvällen börjar

18.00 Visning (på svenska)

19.00 Visning (på engelska)

Nights at the Nobel Prize Museum

Välkommen till en upplevelse utöver det vanliga på Nobel Prize Museum när vi öppnar upp för en sen kväll på museet varje fredag. Här bjuder vi in till upplevelser för alla sinnen i form av litterära samtal, musik, konserter, science talks, provningar och workshops. För att läsa mer om våra fredagskvällar och programpunkter klicka här.

Som medlem i Nobel Prize Museum har du rabatterat pris på många programbiljetter och går gratis på många andra aktiviteter under ett år. Läs mer om medlemskap här.

Välkommen att uppleva en sen kväll på Nobel Prize Museum.